Pssite SimRace Polska REGULAMIN + Taryfikator
Zaloguj
Szukaj
Display results as :
Advanced Search
Poll
Latest topics
Program do setów PC2 Czw Lut 07 2019, 12:10chrupek686Wnioski o kary Wto Lut 05 2019, 18:51GTPL_oldboy1957Pierwsze kroki z iRacing Nie Lut 03 2019, 15:49sebawsFilmy z wyścigu Nie Lut 03 2019, 14:49sebawsBathurst 12 H . 09.02.2018 Nie Lut 03 2019, 13:38sebawsLista zawodów Endurance w 2019 Roku Nie Lut 03 2019, 13:18sebawsDyskusja Ogólna Sro Sty 16 2019, 07:39sebawsZapisy GTESob Gru 29 2018, 09:29lukaszasada29 Listopad Godzina 20:00 wybór auta Nie Gru 02 2018, 15:32GTPL_MIKOS_21
Statistics
Mamy 157 zarejestrowanych użytkownikówOstatnio zarejestrował się AdrianS_PLNasi użytkownicy napisali 2716 wiadomościin 190 subjects

Go down
vulgar
vulgar
Admin
Posts : 217
Reputacja : 11
Join date : 07/02/2018
Age : 37
Location : WLKP
https://www.youtube.com/channel/UCPP-qhGGej1tenl8CReMNAg?

Pssite SimRace Polska  REGULAMIN + Taryfikator Empty Pssite SimRace Polska REGULAMIN + Taryfikator

Sro Lut 07 2018, 18:07
REGULAMIN



ZASADY OGÓLNE

1.Zapisy

Zapisy ogólne do ligi nie są prowadzone. Aby wziąć udział w wyścigu uczestnik zobowiązany jest do zgłoszenia takiego zamiaru w odpowiednim temacie na forum oraz w tematach dotyczących poszczególnych rund. Zapisy trwają do godziny 19:00 danego dnia wyścigu. W jednym wyścigu może jechać maksymalnie do 15 osób w jednym pokoju wyścigowym (jedno miejsce jest zarezerwowane dla ewentualnego komentatora lub Safety Car) . Organizator zastrzega sobie prawo stworzenia dodatkowego pokoju wyścigowego w razie potrzeby.

2.Kwalifikacje

Kwalifikacje odbywają się w formie wyścigu lub w formie treningu przed wyścigiem. Zużycie opon oraz paliwa może być  wyłączone na czas kwalifikacji. Wyniki kwalifikacji przekładają się bezpośrednio na ustawienie na polach startowych w wyścigu. Za wszelkie próby przeszkadzania czy powodowania zagrożenia na torze organizator przewiduje nakładanie stosownych kar.

Na początku wyścigu Kwalifikacyjnego należy zbudować odstęp od samochodu poprzedzającego wynoszący minimum 10s. Za wszelkie próby przeszkadzania czy powodowania zagrożenia na torze organizator przewiduje nakładanie stosownych kar.

3.Pokój

Start Lobby: 20:45
Start wydarzenia:21:00
Kwalifikacje:21:00
Przerwa techniczna: 5-10 Min po kwalifikacjach.

4.Wyścig

Wyścig: 60min - Podzielone na 2 Rundy wyścigowe o wymiarze czasu dobrany przez organizatora zawodów

Wymagana co najmniej jedna wizyta w pit stopie wraz z wymianą mieszanki opon na inną(Dotyczy tylko R2). Za ukończenie wszystkich wyścigów w kalendarzu uczestnik otrzyma bonus 10 punktów do klasyfikacji generalnej.
Osoba, która zyska najwięcej pozycji w wyścigu numer otrzyma dodatkowe 2 punkty, tzw. Highest Climber. W przypadku uzyskania takiej samej ilości pozycji przez dwóch lub więcej kierowców decyduje wyższa pozycja startowa, tj. ta bliższa pole position.

5.Zasady ogólne

5a. Aby ścigać się w naszej lidze  Pssite SimRace Polska należy przestrzegać zasad CRC oraz zasad Fair Play. Nie zastosowanie się do tych zasad może spowodować dyskwalifikacją z zawodów.

5b. Stosujemy zasadę dwóch kół na torze. Oznacza to, że respektujemy granice toru jaką jest biała ciągła linia, a nie tarka. Tarki znajdują się z reguły już poza torem. Do pkt 5b jest stosowana następująca forma kary za nie przestrzeganie tego pkt.

1. Za pierwszych 5 wyjazdów w wyścigu nie ma kary, chyba, że taki wyjazd pozwoli na zyskanie pozycji poprzez uzyskanie większej prędkości lub wypracowanie miejsca do wyprzedzenia lub też umożliwi obronę pozycji. W takim przypadku kara +5 sek za każdy wyjazd.
2. Za każdy wyjazd w wyścigu powyżej 5-u do 10-u, kara +5 sek. za każdy.
3. Za większą ilość wyjazdów niż 10, kara DSQ.
4. Za wyjazd w kwalifikacjach, na okrążeniu dającym określone miejsce na starcie wyścigu, kara nakładana po wyścigu, w wysokości +15-30 sek. doliczane do czasu wyścigu.

5c.
 Rozmowa na czacie jest zakazana, zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu.
5d. W przypadku kiedy dwóch kierowców uzyskało taką samą ilość punktów w klasyfikacji generalnej decydować będą najwyższe pozycje uzyskane przez obu tych kierowców w wyścigach. Dla przykładu            jeśli “X” dwa razy ukończył na drugim miejscu a “Y” raz ukończył wyścig na pierwszym miejscu - kierowca “Y” ukończy sezon wyżej od kierowcy “X”.

6.Organizatorzy Ligi

1. Vulgar psn: vulgar_army

2. Meewosh

3. Support: axeMaltesse

6a. Sędziowie.

1. Gebskyt

2. mataman

3.Meewosh

4.GTPL_oldboy1957

7.Punktacja

PUNKTACJA:

1ST - 25 PKT
2ND - 20 PKT
3RD - 16 PKT
4TH - 13 PKT
5TH - 11 PKT
6TH - 10 PKT
7TH - 9 PKT
8TH - 8 PKT
9TH - 7 PKT
10TH - 6 PKT
11TH - 5 PKT
12TH - 4 PKT
13TH - 3 PKT
14TH - 2 PKT
15TH - 1 PKT
16TH - 1 PKT


POLE POSITION 1 PKT
HC (HIGHEST CLIMBER) 2 PKT
BONUS ZA UKOŃCZENIE
WSZYSTKICH WYŚCIGÓW
W KALENDARZU 10 PKT
7a. Warunkiem otrzymania punktów jest przejechanie dystansu co najmniej 80% długości wyścigu.

Z wyjątkiem:

7b. Zasada 80% przejechanego dystansu nie obowiązuje w przypadku gdy uczestnik otrzyma dyskwalifikację.

7c. W momencie kiedy wyścig nie może zostać dokończony (np. w przypadku dc hosta), wtedy zostaje powtórzony natychmiast, bądź też we wskazanym później terminie.

8.Restart wyścigu

8a. Restart  wyścigu może mieć miejsce tylko w 3 sytuacjach:

- 50% pokoju ma disconnect;

- organizator ma disconnect;

- decyzją Organizatora.


KARY I PROCEDURY PENALIZACJI 


9a. Organizator może z własnej inicjatywy, bez wcześniejszego zgłoszenia wniosku przez osoby trzecie, wymierzyć kary za wykroczenia popełnione przez danego kierowcę bądź kierowców, zarówno na torze jak i poza nim.

9b. Organizator nie jest w stanie przewidzieć wszelkich możliwych scenariuszy potencjalnych wykroczeń zarówno na torze jak i poza nim, więc nie stworzy katalogu zamkniętego czynów, za które spadnie odpowiedzialność wobec ewentualnych sprawców.

9c. Niemniej jednak czyny takie jak:

-spowodowanie wypadku, którego dało się uniknąć;
-spowodowanie wypadku, w którym jest więcej niż jeden poszkodowany;
-spowodowanie wypadku, w wyniku którego poszkodowany/ni ma/mają uszkodzone auto;
-blokowanie drogi drugiemu kierowcy (dotyczy również sytuacji z niebieskimi flagami);
-wypychanie z toru drugiego kierowcy;
-Jeżeli kierowca wyjechał poza linię wyścigową m.in. podczas obrony pozycji, może na nią wrócić jedynie po upewnieniu się, że między nim a krawędzią toru znajdzie się przestrzeń odpowiadająca szerokości jego auta. Ten przepis dotyczy typowego zajeżdżania drogi przez osoby “wracające” na optymalną linię;

-Wyprzedzanie poza torem. Dotyczy sytuacji, kiedy kierowca wyprzedził mając wszystkie koła poza linią oznaczającą krawędź toru.

Będą podlegać analizie i mogą zostać poddane karze zależnie od sytuacji.

9d. Oddanie pozycji pokrzywdzonemu nie anuluje kary, co najwyżej może działać łagodząco w zależności od rodzaju popełnionego wykroczenia.

9e. Przewidziane formy penalizacji za wykroczenia to odpowiednio:

-kara 10 sekund*;

-kara 20 sekund;

-kara 30 sekund;

-kara 5 punktów ujemnych**;

-kara 10 punktów ujemnych;

-kara 15 punktów ujemnych;

-kara dyskwalifikacji z wyścigu;

-kara dyskwalifikacji z ligi.

*kara sekundowa naliczana będzie do wyników wyścigu. Dopiero po naliczeniu kary będzie można ogłosić oficjalne wyniki wyścigu.
**kara punktowa naliczana będzie do oficjalnych wyników klasyfikacji generalnej zawodów.

9f. Kary mogą się łączyć.
9g.  Sędziowie upoważnieni do wymierzania kar wskazani są w punkcie 6a.
9h. Każda osoba składająca protest zobowiązana jest umieścić odpowiednio:
- nagranie z perspektywy sprawcy czynu (najlepiej z kokpitu bądź tyłu auta).
- nagranie z perspektywy poszkodowanego (najlepiej z dachu bądź też tyłu auta).
9i. Na złożenie oficjalnego wniosku każdy uczestnik ma 48h od momentu ukończenia wyścigu.
9j. Na składanie wniosku będzie dedykowany temat na forum.

9k. Za szybki powrót na tor za pomocą przycisku resetu auta, bądź też innych metod o podobnych skutkach organizator wymierza karę dyskwalifikacji.

9l. Używanie pauzy (tj. auto-drive) podczas wyścigu jest niedozwolone za co grozi dyskwalifikacja. Niemniej jednak organizator jest świadomy problemów i błędów w grze z tym związanych (niezależnych od intencji uczestnika, więc do każdego problemu podejdzie indywidualnie).***

9Mm. Użycie chatu raz oznacza odgórne ostrzeżenie, użycie chatu po raz drugi będzie prowadzić do kary punktowej, każde następne użycie chatu to kolejna kara punktowa;
9n. Organizatorzy mogą używać chatu podczas wyścigu tylko w wyjątkowych sytuacjach, np: w przypadku informacji o przerwaniu wyścigu, restarcie i tym podobnym.

***Dotyczy to umyślnego, nie spowodowanego przez grę użycia pauzy powodującej auto-drive. Oczywiście jeśli ktoś przez przypadek naciśnie przycisk i od razu wróci do gry nie otrzyma kary, miss-clicki się zdarzają.


REKRUTACJA I NABÓR NOWYCH ZAWODNIKÓW


Nabór do naszej ligi trwa  cały czas. Każda osoba która chce wziąć udział musi posiadać konto na forum PSRP oraz spełniać wszystkie wymogi opisane wyżej i poniżej. Zgłosić się można poprzez kontakt z Organizatorem ligi (Vulgar), oraz zgłoszenie swojego udziału w kalendarzu wydarzeń ligi.
Dodatkowo zapraszamy na nasz discord: https://discord.gg/Ret2sQm

Startując w naszych ligach , akceptujesz nasz Regulamin, nie stosowanie się lub jego łamanie, negowanie , będzie skutkowało wyrzuceniem przez organizatora z naszych Lig.

Organizator ma prawo do dokonywania ewentualnych zmian w regulaminie oraz w organizacji ligi podczas jej trwania.

Podziękowania dla meewosh za pomoc jaką włożył w przygotowanie powyższego regulaminu oraz sytemu kar.


Ostatnio zmieniony przez vulgar dnia Nie Mar 25 2018, 10:45, w całości zmieniany 6 razy (Reason for editing : Zmiany w regulaminie)
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach