Ścinanie zakrętów
+3
sebaws
prorock1975
meewosh
7 posters
Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
- GTPL_oldboy1957
- Posts : 373
Reputacja : 39
Join date : 08/02/2018
Age : 66
Location : Świętochłowice
Wniosek nvilol
Czw Lut 08 2018, 19:39
Obiecałem wrzucić filmiki i to robię. Zaznaczam, że filmiki pokazują jazdę tylko jednego kierowcy ale takich filmików można by z tego wyścigu nagrać kilkadziesiąt. A poniżej to, o co mi chodzi i czym trzeba się pilnie zająć i podjąć jakąś decyzję.
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 11:16
prorock1975 napisał:Dodam tylko że w tym przypadku nawet mógł nie otrzymywać kar
https://www.gtplanet.net/forum/threads/monza-track-limit-exploit-saving-5-seconds-per-lap.374780/
Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 13:55
Jakie widzę rozwiązania?
Jeśli utrzymamy decyzję, że o czystości przejazdu decyduje gra, to:
1. Po otrzymaniu kary w grze za cięcie czy poszerzenie wyjazdu kara ma być niwelowana natychmiast, poprzez zjechanie z linii wyścigowej i odpuszczenie gazu na taki czas, jaki jest potrzebny do zniwelowania otrzymanej kary. Ponieważ na powtórkach nie widać nałożonych kar, więc trudno będzie zweryfikować czy delikwent karę dostał i czy ją w prawidłowy sposób zniwelował ale przy ewidentnych przypadkach jazdy poza torem będzie na powtórce widoczne, czy ukarany zachował się po tej karze tak, jak powinien. W tym przypadku nadal pozostawiamy grze weryfikację przejazdów i nie sprawdzamy ich zgodności z regulaminem.
Odwołam się tylko do tej części.
Dopóki nie możemy sprawdzić na powtórce ile ktoś otrzymał kary, oraz czy tę karę w pełni zniwelował, dopóty nie wprowadzę zmian w regulaminie o podobnym wydźwięku.
Gdyby nawet wprowadzić to co napisałeś - wprowadziłoby to całkowity paraliż ligi. Czemu? Ponieważ od teraz musiałbym przydzielić 20 sędziów na każdy zakręt i analizować, czy aby na pewno każdy zwolnił po nadaniu mu kary przez system, której nawet nie widzimy.
Podobna sytuacja jest z kamerami, nie ma nakazu jazdy wyłącznie z kokpitu (swoją drogą old Ty masz swoje interpretacje desygnatu słowa kokpit [patrz pc2]) ponieważ nie mamy fizycznie możliwości tego sprawdzenia, a zatem i karania. Bo jak ostatnio sprawdzałem, to bez środków dowodowych jeszcze nikogo nie skazano. Twoje złote środki są oparte na domysłach i domniemaniach, których nie jesteśmy w stanie sprawdzić, dlatego jestem zmuszony je zignorować. Oczywiście nie oznacza to, że jeśli ktoś będzie umyślnie i regularnie ścinał zakręty jak do tej pory na Monzie (a potem się chwalił na discordzie, że testował bo gra pozwala) to chyba logicznym jest ukaranie takiego jegomościa.
Poza tym, opcja wyłączenia bądź też włączenia kar nakładanych przez grę nie leży w mocy regulaminu, a ustawień serwera i jest zawarta w dziale dot. ustawień serwera. Gdyby to ode mnie zależało to pozostawiłbym kary włączone, bo w sumie nie wiem czemu są wyłączone.
Dodatkowo, gra wcale nie ułatwia walki z takim ścinaniem, bo ustawienia serwera są rygorystyczne, a jak to wygląda w praktyce każdy widział.
- GTPL_oldboy1957
- Posts : 373
Reputacja : 39
Join date : 08/02/2018
Age : 66
Location : Świętochłowice
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 14:06
Chcę tylko przypomnieć, że nie składałem wniosku o ukaranie tego, czy jakiegoś innego kierowcy za jazdę poza torem w tym wyścigu, choć regulamin takiej jazdy zabrania:
5b. Stosujemy zasadę dwóch kół na torze. Oznacza to, że respektujemy granice toru jaką jest biała ciągła linia, a nie tarka. Tarki znajdują się z reguły już poza torem.
a nigdzie nie jest napisane, że można jechać tak, jak pozwala gra i że to ona będzie taką jazdę weryfikować dając karę lub nie.
Chcę tylko żeby do następnego wyścigu zostało jasno określone, czy obowiązujący jest pkt.5b regulaminu czy też nie, i pozwalamy na jazdę jaką umożliwia gra i na nią zrzucamy weryfikację przejazdów.
Jeśli to pierwsze, to trzeba określić kto, kiedy i w jaki sposób ma czystość przejazdów weryfikować.
Jeśli to drugie, to także trzeba zdecydować, czy nakładamy na kierowców jakieś obowiązki w przypadku otrzymania kary w grze, czy nic z tym nie robimy i zostaje tak, jak w ostatnim wyścigu.
5b. Stosujemy zasadę dwóch kół na torze. Oznacza to, że respektujemy granice toru jaką jest biała ciągła linia, a nie tarka. Tarki znajdują się z reguły już poza torem.
a nigdzie nie jest napisane, że można jechać tak, jak pozwala gra i że to ona będzie taką jazdę weryfikować dając karę lub nie.
Chcę tylko żeby do następnego wyścigu zostało jasno określone, czy obowiązujący jest pkt.5b regulaminu czy też nie, i pozwalamy na jazdę jaką umożliwia gra i na nią zrzucamy weryfikację przejazdów.
Jeśli to pierwsze, to trzeba określić kto, kiedy i w jaki sposób ma czystość przejazdów weryfikować.
Jeśli to drugie, to także trzeba zdecydować, czy nakładamy na kierowców jakieś obowiązki w przypadku otrzymania kary w grze, czy nic z tym nie robimy i zostaje tak, jak w ostatnim wyścigu.
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 14:13
Masz racje. Przeniosę ten temat w inne miejsce i tam będziemy prowadzić dalsza dyskusje na temat jak walczyć ze ścinaniem zakrętów i jak ograniczyć je do minimum.
Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 15:35
Pojawił się problem już przy naszej pierwszej rundzie SCE. Ten temat nie ma na celu szykanowania, obwiniania, czy tez karania.
Chciałbym abyśmy podjęli dyskusje jak się przed tym zabezpieczyć w naszym ligowym ściganiu. Moim zdaniem nagminne ścinanie jest zachowaniem niesportowym i nie powinno mieć miejsca.
Zapraszam do dyskusji.
Chciałbym abyśmy podjęli dyskusje jak się przed tym zabezpieczyć w naszym ligowym ściganiu. Moim zdaniem nagminne ścinanie jest zachowaniem niesportowym i nie powinno mieć miejsca.
Zapraszam do dyskusji.
- GTPL_oldboy1957
- Posts : 373
Reputacja : 39
Join date : 08/02/2018
Age : 66
Location : Świętochłowice
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 20:26
Nawiązując do tego, co napisał Meewosh, jedynym możliwym do zastosowania i sensownym rozwiązaniem jest to, co proponowałem wcześniej, czyli:
Wszystkich obowiązuje poniższy punkt regulaminu:
5b. Stosujemy zasadę dwóch kół na torze. Oznacza to, że respektujemy granice toru jaką jest biała ciągła linia, a nie tarka. Tarki znajdują się z reguły już poza torem.
Oceną przejazdu pod względem stosowania się do w/w punktu zajmują się arbitrzy ale tylko na wniosek innego kierowcy, złożony na określonych warunkach i zawierający film/filmy z przekroczeniami zasad.
Eliminuje to konieczność ustawiania "20 sędziów na każdy zakręt", bo wystarczy jeden na cały wyścig. Przy okazji wymuszamy jazdę zgodną z regulaminem niezależnie od tego na co pozwala gra i czy daje kary lub nie, bo każdy kierowca może złożyć wniosek na innego, jeśli zauważy łamanie zasad, a wniosek taki musi zawierać dowód w postaci filmu, co zdecydowanie upraszcza pracę arbitrów.
Wszystkich obowiązuje poniższy punkt regulaminu:
5b. Stosujemy zasadę dwóch kół na torze. Oznacza to, że respektujemy granice toru jaką jest biała ciągła linia, a nie tarka. Tarki znajdują się z reguły już poza torem.
Oceną przejazdu pod względem stosowania się do w/w punktu zajmują się arbitrzy ale tylko na wniosek innego kierowcy, złożony na określonych warunkach i zawierający film/filmy z przekroczeniami zasad.
Eliminuje to konieczność ustawiania "20 sędziów na każdy zakręt", bo wystarczy jeden na cały wyścig. Przy okazji wymuszamy jazdę zgodną z regulaminem niezależnie od tego na co pozwala gra i czy daje kary lub nie, bo każdy kierowca może złożyć wniosek na innego, jeśli zauważy łamanie zasad, a wniosek taki musi zawierać dowód w postaci filmu, co zdecydowanie upraszcza pracę arbitrów.
- GTPL_oldboy1957
- Posts : 373
Reputacja : 39
Join date : 08/02/2018
Age : 66
Location : Świętochłowice
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 20:51
Ponieważ w dziale GTS, ani w dziale Ligi nie ma żadnego tematu gdzie można podyskutować o wszystkim, zmuszony jestem napisać tu, prosząc jednocześnie o stworzenie takiego tematu i przeniesienie tam tego postu.
Meewosh napisał - Podobna sytuacja jest z kamerami, nie ma nakazu jazdy wyłącznie z kokpitu (swoją drogą old Ty masz swoje interpretacje desygnatu słowa kokpit [patrz pc2]) ponieważ nie mamy fizycznie możliwości tego sprawdzenia, a zatem i karania.
Zapominasz o drobnym fakcie, że w GTS nie można wymusić w ustawieniach pokoju jazdy z jakiejś kamery, w przeciwieństwie do Pcars2. Tu faktycznie nie da się tego ani wymusić, ani sprawdzić. W Pcars zaś nie da się w ogóle wejść na tor jeśli nie masz takiego widoku, jaki został ustawiony w opcjach pokoju. Tam więc, siłą rzeczy MUSISZ mieć taki widok, jaki jest wymagany i ustawiony w opcjach. I nie ma czego sprawdzać.
A co do desygnatu, to wyrażenie "widok z kokpitu" jest jednoznaczne i nie podlega żadnej interpretacji i ja też tego nie robię, stosując się ściśle do wymagań. A że nigdzie nie określono jak, w sensie ustawienia fotela, czy pola widzenia, ma ten widok z kokpitu wyglądać, więc zgodna z regulaminem jest każda jego możliwa wersja. Można by oczywiście to doprecyzować i określić, że z lewej ma być widoczne to, z prawej to, a z góry i z dołu to i tamto ale wtedy każdy musiałby po każdym wyścigu wrzucać filmik ze swojego widoku żeby pokazać, że przestrzega zasad, co byłoby chyba przesadą
To tylko tak w kwestii moich interpretacji desygnatu
Meewosh napisał - Podobna sytuacja jest z kamerami, nie ma nakazu jazdy wyłącznie z kokpitu (swoją drogą old Ty masz swoje interpretacje desygnatu słowa kokpit [patrz pc2]) ponieważ nie mamy fizycznie możliwości tego sprawdzenia, a zatem i karania.
Zapominasz o drobnym fakcie, że w GTS nie można wymusić w ustawieniach pokoju jazdy z jakiejś kamery, w przeciwieństwie do Pcars2. Tu faktycznie nie da się tego ani wymusić, ani sprawdzić. W Pcars zaś nie da się w ogóle wejść na tor jeśli nie masz takiego widoku, jaki został ustawiony w opcjach pokoju. Tam więc, siłą rzeczy MUSISZ mieć taki widok, jaki jest wymagany i ustawiony w opcjach. I nie ma czego sprawdzać.
A co do desygnatu, to wyrażenie "widok z kokpitu" jest jednoznaczne i nie podlega żadnej interpretacji i ja też tego nie robię, stosując się ściśle do wymagań. A że nigdzie nie określono jak, w sensie ustawienia fotela, czy pola widzenia, ma ten widok z kokpitu wyglądać, więc zgodna z regulaminem jest każda jego możliwa wersja. Można by oczywiście to doprecyzować i określić, że z lewej ma być widoczne to, z prawej to, a z góry i z dołu to i tamto ale wtedy każdy musiałby po każdym wyścigu wrzucać filmik ze swojego widoku żeby pokazać, że przestrzega zasad, co byłoby chyba przesadą
To tylko tak w kwestii moich interpretacji desygnatu
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 21:14
Chodzi Ci o to, tak?
9a. Organizator może z własnej inicjatywy, bez wcześniejszego zgłoszenia wniosku przez osoby trzecie, wymierzyć kary za wykroczenia popełnione przez danego kierowcę bądź kierowców, zarówno na torze jak i poza nim.
Ale tu wyraźnie napisane jest, że organizator "może", nie "musi". To w jego gestii jest, czy będzie rozpatrywał jakąś sprawę zza kulis czy nie. A jeśli to dla Ciebie nie jest sprawiedliwe, cóż, sprawiedliwość nigdy nie istniała.
Zresztą nie wiem co ma ten przepis do ścinania zakrętów. Bo o nich rozmawiamy, tak? Czy o kokpicie?
Się uczepiłeś tej kamery, a tylko dałem przykład. Oto mi też chodziło, skoro nie da jej się ustawić przez serwer, to nie można za to karać. Zresztą, nie wytłumaczyłeś tego poprawnie, ani nawet blisko. Zgodnie z wykładnią językową sprawdzamy słownik PWN, a następnie (w dużym uproszczeniu) to, co wchodzi w zakres danego słowa, a co nie. A nie naszą/Twoją subiektywną opinię co to znaczy kokpit. Zresztą nie ważne, po co tu o tym dyskutować, bez sensu.
Powiedz mi old, jeśli w następnym wyścigu ktoś będzie jechał pod prąd, to z jakich przepisów będziemy go karać? Bo przecież regulamin nic nie mówi na ten temat. (pytanie retoryczne)
Zatem widzisz, traktuj bardziej elastycznie regulamin, a nie sztywno jak jakiś służbista. Wszystko w granicach rozsądku.
9a. Organizator może z własnej inicjatywy, bez wcześniejszego zgłoszenia wniosku przez osoby trzecie, wymierzyć kary za wykroczenia popełnione przez danego kierowcę bądź kierowców, zarówno na torze jak i poza nim.
Ale tu wyraźnie napisane jest, że organizator "może", nie "musi". To w jego gestii jest, czy będzie rozpatrywał jakąś sprawę zza kulis czy nie. A jeśli to dla Ciebie nie jest sprawiedliwe, cóż, sprawiedliwość nigdy nie istniała.
Zresztą nie wiem co ma ten przepis do ścinania zakrętów. Bo o nich rozmawiamy, tak? Czy o kokpicie?
Się uczepiłeś tej kamery, a tylko dałem przykład. Oto mi też chodziło, skoro nie da jej się ustawić przez serwer, to nie można za to karać. Zresztą, nie wytłumaczyłeś tego poprawnie, ani nawet blisko. Zgodnie z wykładnią językową sprawdzamy słownik PWN, a następnie (w dużym uproszczeniu) to, co wchodzi w zakres danego słowa, a co nie. A nie naszą/Twoją subiektywną opinię co to znaczy kokpit. Zresztą nie ważne, po co tu o tym dyskutować, bez sensu.
Powiedz mi old, jeśli w następnym wyścigu ktoś będzie jechał pod prąd, to z jakich przepisów będziemy go karać? Bo przecież regulamin nic nie mówi na ten temat. (pytanie retoryczne)
Zatem widzisz, traktuj bardziej elastycznie regulamin, a nie sztywno jak jakiś służbista. Wszystko w granicach rozsądku.
- prorock1975
- Posts : 59
Reputacja : 2
Join date : 08/02/2018
Location : 3city
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 21:17
Odnośnie zakrętów, mam inne zdanie. Wydaje mi się, ze znaczniej prościej bedzie jak gra zrobi to za nas. Czyli jeździmy tak aby nie mieć kar generowanych przez grę.
Pozostaje "tylko" pilnowanie czy ktoś nie robi tego nagminnie. Tak jak napisal Oldboy, wystarczą zgłoszenia innych uczestników.
Z tego co kojarzę gra pozwala na to aby jedno kolo bylo poza torem.
Pozostaje "tylko" pilnowanie czy ktoś nie robi tego nagminnie. Tak jak napisal Oldboy, wystarczą zgłoszenia innych uczestników.
Z tego co kojarzę gra pozwala na to aby jedno kolo bylo poza torem.
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 21:28
Gra pozwala na dużo więcej, niż dwa koła poza torem.
Moim zdaniem
https://www.dropbox.com/s/v1nj56p7zompc0d/gtsAutodromeLagoMaggiore.jpg?dl=0
na tym zakręcie będzie ścinanie totalne, nie ukrywam sam tam lecę po tarkach prosto, dlatego też zrobiłbym ten zakręt wyjątkiem od zasady o dwóch kołach na torze. Reszta normalnie. W przeciwnym razie kary posypią się na połowę stawki.
Moim zdaniem
https://www.dropbox.com/s/v1nj56p7zompc0d/gtsAutodromeLagoMaggiore.jpg?dl=0
na tym zakręcie będzie ścinanie totalne, nie ukrywam sam tam lecę po tarkach prosto, dlatego też zrobiłbym ten zakręt wyjątkiem od zasady o dwóch kołach na torze. Reszta normalnie. W przeciwnym razie kary posypią się na połowę stawki.
- prorock1975
- Posts : 59
Reputacja : 2
Join date : 08/02/2018
Location : 3city
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 21:58
Mimo wszystko byłbym za tym aby to gra ustalała, który zakręt można mocniej ściąć. Po 40 okrążeniach treningu każdy z nas przecież zna granicę. To będzie najprostsze rozwiązanie. Nowy gracz zrozumie to bez problemu. Nie trzeba definiować osobnych zasad na każdy tor. Itd.
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 22:02
Monza pokazała, że jednak nie każdy zna granice. I moim zdaniem powinno to być ustalane na każdy tor oddzielnie. Vulgar zadecyduje.
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 22:06
GTPL_oldboy1957 napisał:Ponieważ w dziale GTS, ani w dziale Ligi nie ma żadnego tematu gdzie można podyskutować o wszystkim, zmuszony jestem napisać tu, prosząc jednocześnie o stworzenie takiego tematu i przeniesienie tam tego postu.
Temat założony
- prorock1975
- Posts : 59
Reputacja : 2
Join date : 08/02/2018
Location : 3city
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 22:09
Mowiąc o granicach mialem na mysli granicę po przekroczeniu której system naliczy karę.
A to co robil jeden z drugim nie ma nic wspólnego z powyższą granicą.
Przy okazji, dzisiejszy update podobno poprawia kary za ścinanie szykan na Monzie. Spóźnili się
A to co robil jeden z drugim nie ma nic wspólnego z powyższą granicą.
Przy okazji, dzisiejszy update podobno poprawia kary za ścinanie szykan na Monzie. Spóźnili się
- prorock1975
- Posts : 59
Reputacja : 2
Join date : 08/02/2018
Location : 3city
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 22:12
"Yeah I got a 16 second penalty for going one or two wheels on the curb at Monza. This wouldn’t have gotten any penalty at any other track."
Gra za nas załatwi ten problem.
Gra za nas załatwi ten problem.
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 22:16
meewosh napisał:Monza pokazała, że jednak nie każdy zna granice. I moim zdaniem powinno to być ustalane na każdy tor oddzielnie. Vulgar zadecyduje.
Też nie podoba mi się ścinanie zakrętów. Wiadomo są sytuacje kiedy nie da się inaczej: poślizg, niebezpieczna sytuacja itd. Można wymieniać w kółko. Tak naprawdę nie możemy sprawdzać każdej powtórki i bardzo mocno tego pilnować. Co do ustaleń każdego toru oddzielnie jestem jak najbardziej za.
Ps. Można sprawdzić jeszcze jedno z ostawień lobby (za ścinanie można ustawić unieważnienie okrążenia) nie wiem w jaki sposób miałoby to działać podczas wyścigu ale jeśli zaznaczało by czasy na czerwono to bardzo ułatwiło by to prace żeby to wszystko egzekwować.
- GTPL_oldboy1957
- Posts : 373
Reputacja : 39
Join date : 08/02/2018
Age : 66
Location : Świętochłowice
Re: Ścinanie zakrętów
Pią Lut 09 2018, 23:07
Nie Meewosh, nie chodzi mi o punk 9a i to, że on pozwala arbitrowi na ocenę każdej sytuacji na torze ale go do takiej oceny nie zmusza. Punkt ten jedynie może budzić czyjeś zastrzeżenia, że dlaczego sprawdziliście kolegę X a nie sprawdziliście Y, Z i pozostałych.
W tym co proponuję nie ma takiego zagrożenia, bo arbiter sprawdza tylko sytuację zgłoszoną jako protest i żadnej innej. W dodatku protest z dołączonym filmem, co znacznie ułatwia i przyspiesza wydanie opinii. Przez lata stosowaliśmy taki system na GTPL i sprawdzał się doskonale, choć wtedy nie trzeba było robić filmów, a wystarczyło podać sprawcę, nr okrążenia i zakrętu i sędzia sprawdzał na swojej powtórce.
A jeśli chodzi o jazdę tyłem, to przecież obowiązują tu zasady CRC, a tam jazda tyłem jest w praktyce zabroniona:
RT-5 Nie wjeżdżaj na trasę tyłem, dopóki nie jest to absolutnie konieczne. Jesteś odpowiedzialny za przeprowadzenie tego manewru ostrożnie, z zachowaniem bezpieczeństwa, tak, by nie spowodować zagrożenia.
Dla ułatwienia dodam, że jazda pod prąd jest, jakby nie patrzeć, jazdą tyłem do prawidłowego kierunku jazdy na torze. Tak więc nie ma żadnego problemu z ukaraniem takiego żartownisia
Co do kokpitu, to przecież nie ja wtrąciłem to niepotrzebnie do dyskusji o ścinaniu zakrętów, a Ty, w dodatku sugerując, że coś interpretuję, choć tego nie robię. A jeśli znasz przysłowie o stole i nożycach, to się nie dziw, że tego Twojego wtrętu nie pozostawiłem bez odpowiedzi
W tym co proponuję nie ma takiego zagrożenia, bo arbiter sprawdza tylko sytuację zgłoszoną jako protest i żadnej innej. W dodatku protest z dołączonym filmem, co znacznie ułatwia i przyspiesza wydanie opinii. Przez lata stosowaliśmy taki system na GTPL i sprawdzał się doskonale, choć wtedy nie trzeba było robić filmów, a wystarczyło podać sprawcę, nr okrążenia i zakrętu i sędzia sprawdzał na swojej powtórce.
A jeśli chodzi o jazdę tyłem, to przecież obowiązują tu zasady CRC, a tam jazda tyłem jest w praktyce zabroniona:
RT-5 Nie wjeżdżaj na trasę tyłem, dopóki nie jest to absolutnie konieczne. Jesteś odpowiedzialny za przeprowadzenie tego manewru ostrożnie, z zachowaniem bezpieczeństwa, tak, by nie spowodować zagrożenia.
Dla ułatwienia dodam, że jazda pod prąd jest, jakby nie patrzeć, jazdą tyłem do prawidłowego kierunku jazdy na torze. Tak więc nie ma żadnego problemu z ukaraniem takiego żartownisia
Co do kokpitu, to przecież nie ja wtrąciłem to niepotrzebnie do dyskusji o ścinaniu zakrętów, a Ty, w dodatku sugerując, że coś interpretuję, choć tego nie robię. A jeśli znasz przysłowie o stole i nożycach, to się nie dziw, że tego Twojego wtrętu nie pozostawiłem bez odpowiedzi
Re: Ścinanie zakrętów
Sob Lut 10 2018, 00:41
Jeśli ktoś uważa, że ten przepis działa "sprawdzacie X to czemu nie Y" to jest w bardzo dużym błędzie. On po prostu nie zamyka drogi na rozpatrywanie spraw, które mógł tylko admin wyłapać, admin mógł mieć w nich interes, lub dla dobra ogółu, np. rozmowa na 'czacie' i inne.
W każdym razie nie zaśmiecajmy już tematu dot. ścinania zakrętów. Ja dałem swój pomysł, może Old coś wymyśli. )
W każdym razie nie zaśmiecajmy już tematu dot. ścinania zakrętów. Ja dałem swój pomysł, może Old coś wymyśli. )
Re: Ścinanie zakrętów
Sob Lut 10 2018, 07:57
Podsumowujac. Sprawdzamy czy opcja w lobby z anulowanie czasu działa tak jak powinna, a zmian w regulaminie dokonamy jak będzie rozwiązanie tego problemu
- GTPL_oldboy1957
- Posts : 373
Reputacja : 39
Join date : 08/02/2018
Age : 66
Location : Świętochłowice
Re: Ścinanie zakrętów
Sob Lut 10 2018, 10:21
Przepraszam Meewosh ale nie mogę znaleźć jaki dałeś pomysł, poza tym, że nie będziesz niczego zmieniał w regulaminie
Pomysł i to nawet dwa, dałem ja. Pierwszy niestety jest nie do zastosowania ze względów technicznych ale drugi tak i był wielokrotnie sprawdzony podczas wielu lat organizowania przeze mnie wyścigów. Przypomnę zatem jeszcze raz.
1. Całkowicie ignorujemy to na jaką jazdę pozwala gra i nadawane przez nią kary.
2. Granice toru których nie wolno przekraczać więcej niż dwoma kołami określa pkt. 5b regulaminu.
3. Arbitrzy będą oceniać przestrzeganie tego punktu tylko na wniosek innego kierowcy z dołączonym filmikiem.
4. Arbitrzy, zgodnie z pkt.9a mogą z własnej inicjatywy sprawdzać losowo każdego z uczestników wyścigu, bez złożonego wniosku z protestem.
I wszystko w temacie. Jasno określone granice toru, obowiązki kierowców, a także obowiązki i uprawnienia arbitrów.
Pomysł ze zmianą kary w grze na "anulowanie okrążenia" w czasie wyścigu niczego nie zmieni i się nie sprawdzi. Zmiana ta będzie jedynie spełniać swoje zadanie podczas kwalifikacji i to rozgrywanych zarówno w formie wyścigu, jak i w formie treningu.
Pomysł i to nawet dwa, dałem ja. Pierwszy niestety jest nie do zastosowania ze względów technicznych ale drugi tak i był wielokrotnie sprawdzony podczas wielu lat organizowania przeze mnie wyścigów. Przypomnę zatem jeszcze raz.
1. Całkowicie ignorujemy to na jaką jazdę pozwala gra i nadawane przez nią kary.
2. Granice toru których nie wolno przekraczać więcej niż dwoma kołami określa pkt. 5b regulaminu.
3. Arbitrzy będą oceniać przestrzeganie tego punktu tylko na wniosek innego kierowcy z dołączonym filmikiem.
4. Arbitrzy, zgodnie z pkt.9a mogą z własnej inicjatywy sprawdzać losowo każdego z uczestników wyścigu, bez złożonego wniosku z protestem.
I wszystko w temacie. Jasno określone granice toru, obowiązki kierowców, a także obowiązki i uprawnienia arbitrów.
Pomysł ze zmianą kary w grze na "anulowanie okrążenia" w czasie wyścigu niczego nie zmieni i się nie sprawdzi. Zmiana ta będzie jedynie spełniać swoje zadanie podczas kwalifikacji i to rozgrywanych zarówno w formie wyścigu, jak i w formie treningu.
Re: Ścinanie zakrętów
Sob Lut 10 2018, 12:19
Naprawdę nie wiem czemu się uczepiłeś tego, że punkt 3 wyklucza 4. Bo tak to rozumiem.
Zresztą to co napisałeś funkcjonuje przecież i jest zawarte w regulaminie. Chyba oczywistym jest, że ścinanie totalne zakrętów kłóci się z zasadą o dwóch kołach na torze.
Zresztą to co napisałeś funkcjonuje przecież i jest zawarte w regulaminie. Chyba oczywistym jest, że ścinanie totalne zakrętów kłóci się z zasadą o dwóch kołach na torze.
- GTPL_oldboy1957
- Posts : 373
Reputacja : 39
Join date : 08/02/2018
Age : 66
Location : Świętochłowice
Re: Ścinanie zakrętów
Sob Lut 10 2018, 12:59
No to coś źle zrozumiałeś. Nie twierdzę, że jakiś punkt wyklucza inny. Jedyne co się ze sobą kłóci, to obowiązywanie pkt.5a z jednoczesny zezwoleniem na ocenianie przejazdów przez grę. Problemem jest to, że nie wiemy jak jechać.
1, Czy mamy jechać tak, jak to określa pkt.5a?
2. Czy możemy jechać tak, jak pozwala gra nie dając kar?
3. Czy możemy wyjeżdżać poza tor jeszcze głębiej, dostawać kary w grze i niwelować je w sposób całkowicie sprzeczny z postawą fair play?
Jeśli tak jak w opcji 1, to sprawa jest prosta i moją propozycję można bez problemu zastosować.
Jeśli tak jak w opcji 2, to z jednej strony sprawa jest prosta, bo arbitrzy nie oceniają niczyjej jazdy i robi to tylko gra, a z drugiej strony jest problem, bo nikt nie będzie w stanie sprawdzić, czy ktoś dostał karę i w jaki sposób ją sobie zniwelował, gdyż na powtórkach kary są niewidoczne.
Jeśli zaś tak jak w opcji 3, to mamy poważny problem, bo taka jazda jest zaprzeczeniem postawy fair play, a ze względu na ułomność powtórek nie do udowodnienia przez arbitrów. Bo co z tego, że ktoś przeleci szykanę na wprost, co będzie widoczne na powtórce, i dostanie za to karę w grze, co nie będzie widoczne na powtórce, skoro nie będzie go można ukarać dodatkowo, bo nie będzie się w stanie udowodnić, że otrzymaną karę w grze zniwelował sobie w sposób nie fair?
W takiej sytuacji dla mnie jest oczywistym, że powinniśmy stosować opcję pierwszą wraz z moją propozycją weryfikacji przejazdów.
1, Czy mamy jechać tak, jak to określa pkt.5a?
2. Czy możemy jechać tak, jak pozwala gra nie dając kar?
3. Czy możemy wyjeżdżać poza tor jeszcze głębiej, dostawać kary w grze i niwelować je w sposób całkowicie sprzeczny z postawą fair play?
Jeśli tak jak w opcji 1, to sprawa jest prosta i moją propozycję można bez problemu zastosować.
Jeśli tak jak w opcji 2, to z jednej strony sprawa jest prosta, bo arbitrzy nie oceniają niczyjej jazdy i robi to tylko gra, a z drugiej strony jest problem, bo nikt nie będzie w stanie sprawdzić, czy ktoś dostał karę i w jaki sposób ją sobie zniwelował, gdyż na powtórkach kary są niewidoczne.
Jeśli zaś tak jak w opcji 3, to mamy poważny problem, bo taka jazda jest zaprzeczeniem postawy fair play, a ze względu na ułomność powtórek nie do udowodnienia przez arbitrów. Bo co z tego, że ktoś przeleci szykanę na wprost, co będzie widoczne na powtórce, i dostanie za to karę w grze, co nie będzie widoczne na powtórce, skoro nie będzie go można ukarać dodatkowo, bo nie będzie się w stanie udowodnić, że otrzymaną karę w grze zniwelował sobie w sposób nie fair?
W takiej sytuacji dla mnie jest oczywistym, że powinniśmy stosować opcję pierwszą wraz z moją propozycją weryfikacji przejazdów.
Re: Ścinanie zakrętów
Sob Lut 10 2018, 13:15
Regulamin od zawsze stoi, stał i będzie stać wyżej w hierarchii niż ustawienia gry na którą NIE mamy wpływu. Jedziemy zgodnie z regulaminem. Gdyby ktoś jeszcze nie wiedział. Zaczynam myśleć, że trollujesz.
Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|